Labels:

ကႀကီး၏ ဘာသာေရး...အျမင္/ အသိ...ဆႏၵ အမည္ရွိေဆာင္းပါးအား သံုးသပ္ျခင္း

http://onlinepyadaik.com/profiles/blogs/4021190:BlogPost:276709#com...
 http://soneseeyar.ning.com/profiles/blogs/6523429:BlogPost:5085
အထက္ေဖာ္ျပပါ လင့္ခ္မွ ... ကႀကီး၏ ဘာသာေရး...အျမင္/ အသိ...ဆႏၵ ..ဆိုေသာ ပို႔စ္ကို ဖတ္မိရခ်ိန္တြင္ အံ့အားသင့္ျခင္းႏွင့္ တုန္လွႈပ္ျခင္းက မည္သည့္အပိုင္းက သာသည္ကို မသိေအာင္ ခံစားမႈတစ္မ်ိဴးျဖစ္ေပၚလာသျဖင့္ ယခုပို႔စ္ကို ေရးရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ကိုကၾကီးသည္ ယခုေဆာင္းပါကိုေရးသူ ကိုၾကီးမိုင္းႏွင့္ စိတ္ခ်င္းရင္းႏွီးေသာ မိတ္ရင္းကဲ့သို႔ခံစားမိသည္မွာ ကာလအတန္ၾကာျပီျဖစ္သျဖင့္ ပုတ္ခတ္ရႈတ္ခ်လိုေသာစိတ္ျဖင့္ ေရးသားျခင္းမဟုတ္ပါ။ မူလဆႏၵအရ ကြန္႕မန္႕မွ်သာ ေရးသားရန္ျဖစ္ေသာ္လည္း အေတြ႕အၾကံဳအရ အနည္းငယ္ေသာ စာသားမွ်ျဖင့္ မိမိဆိုလိုခ်င္ေသာ အေၾကာင္းကို ျခံဳငံုမစမ္း၀ါးႏိုင္ျခင္း၊ မိမိတို႔၏ အယူအဆအေၾကာင္းအရာကို ပရိသတ္မ်ားေရွ႕ေမွာက္၌ တင္ျပခြင့္ရွိျခင္းကို ယံုၾကည္ျခင္း စသည္တို႕ေၾကာင့္ သီးသန္႔ပို႔စ္တင္ရန္ဆံုးျဖတ္လို္က္ပါသည္။
ကိုၾကီးမိုင္းေရးသားေနက်အတိုင္း စကားလံုးေဖာင္းပြျခင္းကို မလိုလားသည့္ အားေလွ်ာ္စြာ လိုရင္းကိုသာ အႏွစ္ခ်ဳပ္အဆီထုတ္ျပီး ေရးမည္ျဖစ္သျဖင့္စာဖတ္သူမ်ား၏ အခ်ိန္ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ငဲ့ကြက္သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။
ကိုကၾကီးသည္ ၄င္း၏ သဒၶါတရားႏွင့္ ဘာသာေရးအေပၚအေလးအနက္ထားမႈတို႕ျဖင့္ အဆိုပါ ပို႔စ္ကို ေရးသားျခင္းျဖစ္သည္ဟူေသာအခ်က္မွာ သံသယျဖစ္စရာမရွိပါ။ ထိုအခ်က္ကို မိမိအေနျဖင့္ ေလးေလးနက္နက္နားလည္ထားျပီးျဖစ္ပါသည္။
သို႕ေသာ္ဆိုေရးရွိက ဆိုအပ္စြဟူေသာ စကားအတိုင္း ကိုၾကီးမိုင္း၏ အေတြး၊ အျမင္၊ အယူအဆကို စာဖတ္ပရိသတ္ေရွ႕ခ်ျပျခင္းျဖင့္ မွန္ကန္ေသာအသိ၊ မွန္ကန္ေသာ အျမင္ကို ယူႏိုင္သူမ်ားယူေစျခင္းအတြက္ လံု႕လျပဳ၍ ဤစာစုကိုစီရင္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ကိုကၾကီးေရးသားေသာ ပထမဆံုးစာပိုဒ္တြင္ပါရွိသည့္ စာပိုဒ္မ်ားသည္ အမွန္စင္စစ္ မည္သည့္ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဆိုသက္၀င္ယံုၾကည္ျပီးျဖစ္သည့္ ခံယူခ်က္မ်ားျဖစ္သျဖင့္ မည္သို႔မွ် လက္မခံစရာမရွိပါ။ တိတိက်က်စာႏွင့္၊ ေပႏွင့္သိရသည့္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ထိုက္ဖြယ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
ကိုကၾကီးသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားကို ေလးနက္ေသာေစတနာအားျဖင့္ အမည္ခံဗုဒၶဘာသာမျဖစ္ေစလိုေၾကာင္း၊ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာႏွင့္တကြ ကံ၊ ကံ၏ အက်ိဴးကို ယံုၾကည္မွသာလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္စင္စစ္ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေရးသားထားခဲ့ပါသည္။ ထိုအခ်က္သည္လည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအဖို႔ ေစာဒကတက္ရန္၊ ကန္႕ကြက္ရန္အေၾကာင္းမရွိပဲ အလြယ္တကူလက္ခံႏိုင္ဖို႔ပင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္အေနျဖင့္သာဓုေခၚရန္သာရွိပါသည္။ ကြ်ႏု္ပ္အဓိက ေရးသားေျခပလိုေသာ အေၾကာင္းမွာ အဓိကအားျဖင့္ ကိုကၾကီးေရးသားခဲ့ေသာ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားကိုသာ ျဖစ္ပါသည္။


(ဘာသာေရးႏွင္႕ ပါတ္သတ္၍ ေျပာလုိပါေသးသည္....ထုိ အေၾကာင္းကိစၥမွာ....ဘုရားတရားေတာ္မ်ားအား ဘုရားစင္ေရွ႕တြင္  ေအာ္ဟစ္၍ တစ္မ်ဳိး......သူတစ္ပါး ၾကားေကာင္းေအာင္  ေတးျပဳ၍ သီဆုိေနပုံ က  တဖုံ.....ဌာန္းကရုိဏ္ မက်ဘဲ  ထစ္ေငါ႕ ရြတ္ဆုိ ပူေဇာ္ ရြတ္ဖတ္သရဇၨယ္ ေနၾကျခင္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္....။)

ထိုအခ်က္ကို အရင္ဆံုးေ၀ဖန္ေစာေၾကာပါမည္။ ထိုကဲ့သို႔ ေ၀ဖန္ရျခင္းမွာ စာေရးသားသူ ကိုကၾကီး၏ အက်ိဴးစီးပြားကို ေစာင့္ေရွာက္လိုျခင္း၊ ထိုကဲ့သို႔ေရးသားျခင္းအား အဓိပါယ္တစ္မ်ိဳးေပါက္၍ တရားစာမ်ားရြတ္ဖတ္ရန္ အားငယ္ေၾကာင့္ၾကသြားၾကမည့္ သူမ်ား၏ အက်ိဴးကို ကာကြယ္လိုျခင္းဟူေသာ ေစတနာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
ေစတနာဘိကၡေ၀၊ ကမၼ၀ႏၵာမိ
ဘိကၡေ၀-ခ်စ္သားရဟန္းတို႔၊ ေစတနာ-ေစတနာသည္၊ကမၼ-ကံဟု၊ ၀ႏၵာမိ-ငါဘုရားေဟာေတာ္မူ၏။
ကံသည္ အကုသိုလ္၊ ကုသိုလ္အားျဖင့္ အက်ိဴးေပးရန္ အလို႕ငွာ သံုးမ်ိဴးအားျဖင့္ အျပားရွိပါသည္။

၁။ ကိုယ္ျဖင့္ျပဳလုပ္မႈ ကာယကံ
၂။ ႏုတ္ျဖင့္ျပဳလုပ္မႈ ၀စီကံ
၃။ စိတ္ျဖင့္ၾကံစည္မႈ မေနာကံ ဟူ၍ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ယံုၾကည္လက္ခံၾကျပီးျဖစ္ပါသည္။

ဥပမာတစ္ခုတစ္ခုကို ပံု၀တၳဳအားျဖင့္ တင္ျပပါဦးမည္။

အခါတပါး၌ လူတစ္ေယာက္သည္ ေနပူၾကဲၾကဲခရီးခဲ၊ လမ္းခုလတ္၌ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္တစ္ဆူသည္ အမိုးအကာ ဗလာနတၳိစံပယ္ေတာ္မူေနသည္ကို ေတြ႕သည့္အခါ၀ယ္ အရိပ္အမိုးျပဳလုပ္ေပးခ်င္ေသာ္လည္း အနီးအနား ရွားမွီးစရာ သင္၊ ရိုင္၊ ဖ်ာ တစ္ခုတစ္ေလမွ မေတြ႕သည့္အတြက္ စိတ္မေကာင္းျခင္းၾကီးစြာျဖစ္လ်က္ မိမိေျခေထာက္ ေသြးေငါက္ေတာက္ထြက္ခ်င္ ထြက္ပါေစ၊ သံုလူ႕ထြတ္ထားဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ မဏိ၊ ေတေဇာဒါဏ္ထိျခင္းမွ လြတ္ပါေစေၾကာင္း စီးလာေသာ ဖိနပ္ကေလးခြ်တ္တဲ့ျပီး ဦးေခါင္းေတာ္ျမတ္တြင္ တင္ေပးခဲ့သတတ္။
ထိုသူထြက္သြားျပီး မၾကာမီ ေရာက္လာေသာခရီးသည္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ မဏိေတာ္၌ အက်အနေနရာယူထားေသာ ေရွ႕ခရီးသြား၏ ဖိနပ္ကိုျမင္လွ်င္ ရင္ဘတ္စည္တီး အံ့အားအသင့္ၾကီးသင့္လ်က္ ယူက်ံဳးမရျဖစ္စြာ ဖယ္ရွားျပီး ေရွ႕ခရီးကိုဆက္သြားပါေတာ့သတတ္။
ထိုသူႏွစ္ေယာက္ထြက္သြားျပီးမၾကာ ဗုဒၶဘာသာ၌ သက္၀င္ျခင္းမရွိေသာ မရွိေသာ ဘာသာျခားတစ္ေယာက္ေရာက္လာျပီး ႏွိမ့္ခ်ေစာ္ကားမေထမဲ့ျမင္ျပဳလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေဘးနားတြင္ ေတြ႕ေသာ ဖိနပ္ကိုေကာက္ယူျပီး ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ ဆင္းတုေတာ္ ဦးေခါင္းတြင္ တင္ျပီး လက္ဖ်စ္တြတ္တီး၊ ရ႔ယ္ေမာေလွာင္ေျပာင္လ်က္ခရီးကိုဆက္သြားသတတ္။

ထိုသံုးေယာက္ မည္သူက ကံအားျဖင့္ အျပစ္ေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္းကို စာဖတ္သူမ်ား စဥ္းစားသေဘာေပါက္ျခင္းသည္လည္း ဥပမာတခ်က္။
မုဆိုး၏ ေသာတာပန္မယားသည္ လင္သည္မုဆိုး ေတာလည္ထြက္ရန္ ဆိပ္လူးျမွားႏွင့္ေလး ကို ျပင္ေပးေသာ္ျငား မယား၀တၱရားေက်ဖို႕အာရံုသာထားျပီး ထိုလက္နက္ေဘးျဖင့္ တိရိစၧာန္ေလးမ်ားအား ေသေစလိုေသာ ဆႏၵမရွိသျဖင့္ အကုသိုလ္မျဖစ္ပံုကလည္းတခ်က္။
စကၠဳပါလမေထရ္ၾကီး စၾကၤန္ၾကြစဥ္ ပိုး၊ ပုရြက္မ်ားကို နင္းမိေသာ္လည္း ေသေစလိုေသာ စိတ္မရွိသည့္အတြက္ အကုသိုလ္မျဖစ္ပံုကို ဆင္ျခင္အားလည္း တခ်က္။

ထိုဥပမာမ်ားအား သေဘာေပါက္ရံုမွ်ျဖင့္ အၾကင္သူသည္ ဘုရားရွိခိုးကို တိုးတိုးတမ်ိဴး၊ က်ယ္က်ယ္တဖံု မည္သည့္နည္းႏွင့္မဆို ရြတ္ဆို၊ ရြတ္ဆို၊ ပူေဇာ္၊ ပူေဇာ္ ဘုရားရွင္အား ပူေဇာ္သည့္ေစတနာအာရံုရွိေနသမွ်ကာလ မည္သည့္ အကုသိုလ္မွ် ျဖစ္ရန္အေၾကာင္းမရွိဟု ယံုၾကည္ပါသည္။

 (ဤေနရာတြင္ စာရႈသူမ်ားအေနျဖင့္ စာဖတ္ျခင္းအား ေခတၱမွ်ရပ္နား၍ သံုးသပ္ရန္ျဖစ္ပါသည္။)

ဘုရားရွိခိုးအား ေတးျပဳ၍ သီဆိုပံုမွာလည္း သံေနသံထားျဖင့္သာ ဆိုင္ပါသည္။
ထိုအပိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ကြ်ႏု္ပ္ ကိုၾကီးမိုင္းသည္ လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီး၏ တပည့္၊ အနာဂါမ္ဆရာသက္ၾကီး၊ အနာဂါမ္ဆရာသက္ၾကီး၏ တပည့္ ဆရာၾကီးဦးဘခင္၊ ဦးဘခင္၏ တပည့္ ဆရာၾကီး ဦးဂိုအင္ကာတည္ေထာင္ထားသည့္ ရန္ကုန္၊ ငါးထပ္ၾကီးဘုရားရွိ ဓမၼေဇာတိ၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ၀ိပႆနာရိပ္သာ၌ တရား၀င္စဥ္ အေတြ႕အၾကံဳတစ္ခုကို ဥပမာေဆာင္းလိုပါသည္။
နံနက္ေလးနာရီမွ စတင္အလုပ္ခြင္၀င္ျပီး ငါးနာရီအခါ၌ တရားျဖဳတ္ရန္ အခ်က္ေပးသည့္အေနျဖင့္ ဆရာၾကီး၏ ဇယ်တု၊ သဗၺမဂၤလာခ်ီ ေမတၱာပို႕ကို ကက္ဆက္ေခြျဖင့္ဖြင့္ေပးပါသည္။ ၾကည္လင္သာယာေသာ နံနက္ခင္းအခ်ိန္၊ တရားအားထုတ္ျခင္းမွ ေျဖေလ်ာ့စ၊ စိတ္ပိုင္းအဟာရျပည့္တင္းေနခ်ိန္၀ယ္ အိႏၵိယသံ၀ဲေသာ ဆရာၾကီး၏ အသံသည္ ရိပ္သာ နံရံ၊ ခန္းဆီး၊ အာရံမ်ားတေလ်ာက္ ပ်ပ်ေသာ ေနျခည္အလင္းမွ်င္မ်ားႏွင့္အတူ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုးအား ေအးျမေသာ ေမတၱာဓါတ္ဆြတ္ျဖန္းျပီး ၾကည္လင္သာသာစြာ ေပၚလာျမဲျဖစ္ပါသည္။
ထိုအသံသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ဘုန္းၾကီး၊ ရဟန္းမ်ားရြတ္ဖတ္ေနၾက အသံေန၊ အသံထားမ်ိဴး လံုး၀မဟုတ္ပါ။  အသံ၏ ၾသဇာဓါတ္၊ ဂရုဏာဓါတ္၊ ေမတၱာဓါတ္ျဖင့္ထံုမြမ္းအပ္ေသာ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ေကာင္းသည့္ ဓမၼဂီတအျဖစ္ တရားအားထုတ္သူ ေယာဂီမ်ား၏ စိတ္ကို ၾကည္လင္ခ်မ္းေျမ႕ေစျခင္းသည္ မိမိကို္ယ္ေတြ႕ျဖစ္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ေမတၱာရင့္က်ဴး၊ ဂုဏ္ေတာ္ျမဴးသည့္ အသံသည္ ယခုအခ်ိန္ထိ ၾကားေယာင္ေနဆဲပင္ျဖစ္ျပီး ၾကားေယာင္သမွ် ေအးျငိမ္းေသာစိတ္၊ ရြမ္းစိုေသာ ပီတိျဖင့္ ဆရာၾကီး၏ ေမတၱာေတာ္အား ခံယူခ်င္ေနတုန္းပင္ျဖစ္ပါသည္။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ျမန္မာလူမ်ိဴးတစ္ခုတည္းသာ မဟုတ္ပဲ ကမၻာ့ႏုိင္ငံအသီးသီး (ဥပမာ၊ ထိုင္း၊ လာအို၊ တရုပ္၊ ကေမၺာဒီးယား၊ ဗီယက္နမ္၊ အိႏၵိယ) မွ အစ ဥေရာပ၊ အေမရိကအထိ ရွိေနႏိုင္ပါသည္။ ပါဠိသည္ အသံသာရွိျပီး စင္စစ္အားျဖင့္ အကၡရာမရွိပါ။ ဆိုလိုသည္မွာ ျမန္မာအကၡရာ၊ အဂၤလိပ္အကၡရာကဲ့သုိ႕ ပါဠိအကၡရာဟူ၍ သီးသန္႕မရွိေၾကာင္းကို လူသိနည္းလွပါသည္။
ပါဠိ၏ အံ့ဖြယ္တစ္ခုမွာ ၾကိဳက္ရာဘာသာျဖင့္ ေရးသားႏိုင္ျခင္းျဖစ္ျပီး ပါဠိဘာသာျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆိုႏိုင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာ ဗုဒၶံ၊ သရဏံ၊ ဂစၧာမိဟူေသာ အသံကို ျမန္မာဘာသာျဖင့္လည္းေရးလို႔ ရႏုိင္သလို အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ (   ) အသံထြက္သည့္အတိုင္းေရးသားလည္း တူတူပင္ျဖစ္ပါသည္။
လန္ဒန္ ပါဠိစာေပအသင္းတိုက္မွ (ရိုင္းစ္ေဒးဗစ္စ္- ျမန္မာအေခၚ ရိုင္းေဒ၀ီ) တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံသည္ ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ၾကီးႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာျပႆနာအေမးအေျဖျပဳလုပ္ရာ၀ယ္ ပါဠိလိုအျပန္အလွန္ေျပာခဲ့ၾကသည့္ထံုးရွိခဲ့ဖူးပါသည္။
ထိုေနရာတြင္ ဌာန္းကရုိဏ္း အေနျဖင့္ၾကည့္လွ်င္ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ၾကီးရြတ္ဆိုေသာ အာေစာက္၊ လွ်ာေစာက္ပါဠိအသံထြက္သည္ အဂၤလိပ္ရြတ္ဆိုေသာ အသံထြက္ျဖင့္ မည္သို႔မွ် မတူေၾကာင္းကို သေဘာေပါက္သင့္ပါသည္။ တရုပ္ႏွင့္ကုလား၊ ၾကားခံအဂၤလိပ္စကားျဖင့္ ဆက္သြယ္ပံုကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ အခ်င္းခ်င္းနားလည္ေသာ္လည္း တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး၏ အသံထြက္၊ ေလယူေလသိမ္းမမွန္ပံုကို ဥပမာထားႏိုင္ပါသည္။
ထိုသာဓကမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ကုသိုလ္ျဖစ္ျခင္း၊ မျဖစ္ျခင္းအမႈ၌ ဌာန္းကရုိဏ္း၊ ေလယူေလသိမ္းျဖင့္ မည္သို႔မွ် မသက္ဆိုင္ေၾကာင္းရွင္းလင္းေလာက္ျပီဟု ထင္ပါသည္။

ဆက္လက္ျပီး( ကိုကၾကီး) သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ငယ္စဥ္မွ စ၊ ၾကီးသည္အထိ ဘုရားရွိခိုးမ်ားကို ရြတ္ဆိုပူေဇာ္ၾကေသာ္လည္း အနက္ကိုမွ် မသိသည့္အေၾကာင္း၊ ထိုအခ်က္သည္ အနာဂါတ္သာသနာေရးအတြက္ အလြန္၀န္ေလးဖြယ္ေကာင္းေၾကာင္း၊ ပုိဒ္ျဖတ္၊သံျဖတ္....မ်ားတြင္ စည္း၀ါးဌာန္းကရုိဏ္မက်ပါက ကုသိုလ္ရဖို႔ ေနေနသာသာ၊ ငရဲပင္က်ႏိုင္ေၾကာင္း ေရးသားထားပါသည္။

ထိုအခ်က္ကိုလည္း ဆက္လက္ရွင္းလင္းပါဦးမည္။

အနက္အဓိပါယ္မသိပဲ ရြတ္ဆိုလွ်င္အက်ိဴးရွိ၊ မရွိကို ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားက ကိုၾကီးမိုင္းထက္ ပိုသိပါလိမ့္မည္။ သို႕ေသာ္ ကိုၾကီးမိုင္းအားကိုးေသာ ရဟန္းထဲမွ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ထိုအပိုင္းကို ရွင္းလင္းေထာက္ျပမည့္ေနေနသာသာ ကြန္႕မန္႕ျဖင့္ပင္ အားေပးခ်ီးက်ဴးေၾကာင္းေတြ႕ရသျဖင့္ မိမိစိတ္ထဲ တုန္လွဳပ္မိေၾကာင္း ဤေနရာမွ ေလွ်ာက္ၾကားလိုပါသည္။

(အရွင္ျမတ္ဘုရား.. ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ အရွင္ဘုရားတို႕ေလာက္ စာေပက်မ္းဂန္တတ္ပြန္ျခင္းမရွိသည္ကို အရင္၀န္ခံပါရေစဘုရား..ဘုရားတပည့္ေတာ္နားလည္ထားသမွ် သည္းခံၾကားနာမည္ဆိုလွ်င္ သာသနာတည္ျမဲရန္တာ၀န္ကို ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက အရွင္ဘုရားတို႔ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို သံုးရပ္ေသာသာသနာအားျဖင့္ ယံုၾကည္အပ္ႏွင္းခဲ့သည္ဟု သေဘာေပါက္ထားပါသည္ဘုရား၊ သုတဗုဒၶ ဟု ဘုရားႏွင့္တဂိုဏ္းတည္းထား ခ်ီးေျမွာက္ျခင္းသည္ စာေပပရိယတၳိ ကိုသင္ၾကားျပသ၊ ပို႕ခ်ဆည္းပူးေနေသာ ရဟန္းမ်ားကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပါလားဘုရား။ ကိုးကား။ သီတဂူဆရာေတာ္ၾသ၀ါဒ။  ယခု ကိုကၾကီး မွ ဘာသာေရးႏွင့္ပါတ္သက္ျပီး မိမိစိတ္ထဲရွိသည့္အတိုင္းေရးသားျခင္းကို ဆရာေတာ္မ်ားမွ ဆံုးမညႊန္ၾကားရန္္ တာ၀န္မရွိေလေရာ့သလား..ဘုရား)
ဟုမခ်ိတင္ကဲေလွ်ာက္ၾကားလိုပါေတာ့သည္။

သာသနာတည္ျမဲေရးႏွင့္ အနာဂါတ္သာသနာေရးသည္ စင္စစ္အားျဖင့္ သာ့သနာ့၀န္ထမ္းရဟန္းေတာ္မ်ား၏ တာ၀န္သာျဖစ္ေၾကာင္းျပတ္သားစြာ ေျပာလိုပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ ရြတ္ဖတ္မႈ၊ အနက္နားမလည္မႈသည္ သာသနာျပဳျခင္းႏွင့္ မည္သို႔မွ သက္ဆိုင္ျခင္းမရွိပါ။
အက်ယ္ရွင္းရလွ်င္
သာသနာဟူသည္ ပါဠိဘာသာစကားျဖစ္ျပီး အဆုံးအမဟုအဓိပါယ္ရပါသည္။ တိတိက်က်ဆိုရလွ်င္ ဘုရားရွင္၏အဆုံးအမျဖစ္သည္။  သာသနာေတာ္သံုးရပ္မွာ
ပရိယတၲိသာသနာ = စာေပက်မ္းဂန္သင္ၾကားမႈ၊ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူသည့္ တရားေတာ္မ်ားကို သင္အံ့က်က္မွတ္ပို႕ခ်သည့္လုပ္ငန္း။
ပဋိပတၲိသာသနာ = ကမၼ႒ာန္းဘာ၀နာ၊ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားေတာ္မ်ားအတိုင္း က်င့္ၾကံက်ိဳးကုတ္အားထုတ္ေသာလုပ္ငန္း။
ပဋိေဝဒသာသနာ = မဂ္ဖိုလ္၊ နိဗၺာန္ရေၾကာင္း တရားကို သိမႈ၊ ရမႈသေဘာ
ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။

ထို႕ေၾကာင့္အနာဂါတ္သာသနာေရး အတြက္ ေၾကာင့္ၾကရန္မွာ ထိုတာ၀န္သံုးရပ္ကို ေက်ပြန္ေစဖို႕ ဆရာ၊ ဒကာ လက္တြဲညီညီထမ္းရန္သာျဖစ္ပါသည္။
ဆက္လက္ျပီး နားမလည္ပဲ ရြတ္ဆိုလွ်င္အက်ိဴးရွိမရွိ ဆိုေသာ အပိုင္းကို ဆက္လက္ရွင္းပါဦးမည္။
သာဓကျပစရာ ဥပမာမ်ားစြာ ရွိသည့္အနက္ အခ်ိဳ႕ကိုသာ ေရြးေျပာပါမည္။
ေရွ႕ပိုင္းတြင္ ေျပာခဲ့သလို ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံအမႈ၌ ဘုရားဂုဏ္၊ တရားဂုဏ္၊ သံဃာဂုဏ္တို႕အားပူေဇာ္ေသာ ဓမၼကထာမ်ားကို ရြတ္ဆိုေနခ်ိန္၀ယ္ အၾကင္သူ၏ စိတ္တြင္ ဘုရားရွင္အားၾကည္ညိဳေသာစိတ္ျဖင့္ တည္ၾကည္အံ့။ ထိုသူသည္ အကုသိုလ္ျဖစ္စရာအေၾကာင္းလံုး၀မရွိ၊ ကုသိုလ္စိတ္သာ ျဖစ္ဖို႔ွရွိျခင္းလည္း တစ္ခ်က္။ (အဘိဓမၼာအလိုအားျဖင့္)
ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ကို နားမလည္ေသာ္လည္း အသံေတာ္၏ သာယာျခင္းကို ၾကည္ညိဳေသာ ဖားသူငယ္သည္ ႏြားေက်ာင္းသား၏ ႏွင္တံေထာက္မိျခင္းေၾကာင့္ ေသဆံုးျပီး နတ္ျပည္တြင္ ဖားနတ္သားျဖစ္ရျခင္းသည္လည္း တစ္ခ်က္။
ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ကို နားမလည္ေသာ္လည္း အသံေတာ္၏ သာယာျခင္းကို ၾကည္ညိဳေသာ လင္းႏို႕သားငါးရာေသလြန္ျပီးသကာလ နတ္ျပည္တြင္ အတူတကြျဖစ္ရျခင္းသည္လည္းတစ္ခ်က္။
ေတာင္တန္းသာသနာျပဳဆရာေတာ္ၾကီး၏ ပရိတ္ေတာ္ကို ကက္ဆက္ျဖင့္ နာယူစဥ္ ပရိတ္၏ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ ပရိတ္ေရမ်ားပြက္ပြက္ဆူေအာင္ အာႏုေဘာ္ျပေသာ္လည္း အသံထုတ္ေပးသာ ကက္ဆက္၏ ပေယာဂႏွင့္ လားလားမွ် မဆိုင္ေသာ ဥပမာသည္လည္းတစ္ခ်က္။
မိမိကိုယ္တိုင္နားမလည္ေသာ္လည္း နားလည္သည့္ ျမင္အပ္၊ မျမင္အပ္ပုဂိၢဳလ္တို႕၏ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ သာဓုအႏုေမာဒနာ ေခၚႏိုင္ျခင္းသည္လည္းတခ်က္။
ရြတ္ဆိုေနသူကိုယ္တိုင္ (ေၾသာ္..ငါသည္ တရားေဒသနာေတာ္ကို ေကာင္းမြန္ေသာ ၀စီကံအားျဖင့္ ပြားမ်ားေနေခ်တကား) ဟု ႏွလံုးသြင္းျပီး ေကာင္းမႈကုသိုလ္ကို အမွ်ေ၀ႏိုင္ျခင္းသည္လည္းတခ်က္။
ထိုအခ်က္မ်ားကို ေထာက္ရႈျခင္းအားျဖင့္ အနက္အဓိပါယ္မသိေသာ္ျငား (သိခဲ့လွ်င္ သာ၍၊ သာ၍ေကာင္းဖို႕သာရွိသည္) ရြတ္ဆိုလွ်င္ ငရဲက်ဖို႕ေနေနသာသာ ဓမၼသာ၀နကုသိုလ္ျဖစ္ျပီး ကုသိုလ္ရဖို႕ အေၾကာင္းသာ ရွိေတာ့သည္ဟု ရဲရဲၾကီးဆို၀ံ့ေတာ့သတည္း။
အကယ္၍မ်ား ကိုကၾကီး ေရးသားထားသည့္အတိုင္း ယံုၾကည္လက္ခံသူ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ရြတ္ဖတ္ျမဲဓမၼတာကို မရြတ္ဆိုေတာ့လွ်င္လည္းေကာင္း၊
အနက္မွ်မသိပဲ ရြတ္ဆိုလွ်င္ ဆိုးက်ဴိးသာရမည္ဟု ယူဆသြားလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊
႒ာန္ကရိုဏ္းက်ေအာင္မရြတ္ဆိုႏိုင္ျခင္းသည္ ဘုရားရွိခိုးရန္၊ ရြတ္ဖတ္ရန္ မသင့္ေတာ္ဟု လက္ခံသြားလွ်င္လည္းေကာင္း၊
လုပ္ျမဲ၊ လုပ္ဆဲ၊ လုပ္လတၲံေသာ ၀စီကံျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရသည့္ ဓမၼသာ၀န ကုသိုလ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးႏွင့္ အလြဲၾကီးလြဲ၊ ကိုယ္က်ိဴးနည္းေတာမည္ကို ျမင္သည္ကလည္းတစ္ခ်က္၊ တားျမစ္ပိတ္ပင္မိသည့္ သူကိုယ္တိုင္(သူတပါး) ျပဳလုပ္မည့္ကုသိုလ္ကို တားျမစ္သလိုျဖစ္ျပီး ဓမၼႏၱရယ္ျဖစ္မည့္ေဘးကို ပူပန္မိသည္ကတစ္ေၾကာင္း (ကိုးကား။  ။မဂ္တား၊ ဖိုလ္တား အႏၱရယ္မ်ား-အရွင္ဇ၀န) တို႕ေၾကာင့္ နံနက္သံုးနာရီမွ ငါးနာရီေက်ာ္အထိ ဤစာစုကို လံု႕လျပဳစီရင္ေရးသားလိုက္ရေပသတည္း။

ကိုၾကီးမိုင္းသည္ ပထမဆံုးးအၾကိမ္ဘာသာေရးေဆာင္းပါးအား ေရးသားျခင္းျဖစ္ေသာေၾကင့္ အမွားအယြင္းမ်ားပါခဲ့ေသာ ရဟန္းပညာရွိ၊ လူပညာရွိမ်ားက ဆံုးမသြန္သင္ပါရန္ အပ္ႏွင္းပန္ၾကားအပ္ပါသည္။

ဧရာ၀တီသားေလး

0 comments:

Post a Comment